Teknik Untuk Berjaya Dalam Hidup

12:17 PG ---


Assalammualaikum ya sahabat....

Pada malam ni saya akn berkongsi dengan anda bagaimana mau berjaya dalam hidup. Mesti ada antara anda yg sudah putus asa setelah bertahun2 berusaha tp tak membuahkan hasil.. Oleh itu, saya akan cuba bantu anda dalam menagangani masalah anda. Jangan putus asa lagi tunggu dulu apa yg saya nk share dgn anda suma. Ingt pepatah saya " pejam mata ukir senyuman bukak mata tambah pengetahuan". Baiklah, saya akan mulakan langkah-langkah yg sesuai utk anda berjaya mcm org lain. Ingin saya tekankan disini pegang teknik 3K iaitu:

1. Konfiden
Anda perlulah berasa konfiden dgn setiap kerja yg anda lakukan. Jangan pernah rasa ragu-ragu kerana drpd perasaan inilah anda akn jatuh tergolek dan tak akan bangkit lagi. Bila anda berasa konfiden org disekeliling anda juga berasa konfiden dan bila anda konfiden anda buat kerja pun mudah. Ini input plg penting terutama bila anda bekerja dgn org disekeliling anda. Cth, how to attrack people like to do bussiness with you??? the answer is KONFIDEN!!!. Kerana dari keyakinan diri anda.... ANDA MAMPU MENGUBAH PANDANGAN ORG LAIN TERHADAP DIRI ANDA. Jgn pernah rasa takut kerana takut jwpn kepada kegagalan.

2. Konsisten
Bila buat kerja mestilah konsisten jgn hnya sekadar hangat-hangat tahi ayam. Ingin maju dalam hidup mstilah majukan diri anda. Ingt!!!! bila kta tanam sifat ini kita akan bekerja dengan bersungguh-sungguh tanpa perlu dipaksa. Jangan ari ni kta masak utk suami besok kita tak masak. This is show we not konsisten in our life ape tah lagi masa kita bekerja nanti. Bila bekerja kerjalah bersungguh dan bila relax relaxlah bersungguh-sungguh. Mulai pada saat ini marilah kita jdikan diri kita insan yg tekun bekerja tanpa mengharapkan balasan daripada org lain tp kalau dpt balasan itu rezeki kita.

3. Konsentrasi
Dalam erti kata lain "fokus". Anda perlu fokus dengn life anda tak kira ketika anda belajar, bekerja, bawa kereta, basikal mahupun berjalan kaki. Bila fokus kita tahu matlamat hidup kita Kalau kita tak fokus dalam hidup kita alamatnya hidup kita tak akan berjaya smpi kiamat. Bila kita fokus makna kita serius dalam hidup kita. Bagaimana hendak fokus???? mudah sahaja.. Bila buat kerja ingt anda bekerja utk ap?? Bila belajar ingt anda belajar utk ap?? klw anda ada matlamat dalam hidup anda mudah anda fokus. Mulai saat ini set goal dalam hidup anda.

Oklah itu sahaja wat masa ini.. Kalau ada sebarg kerusingan boleh la berhubung dengan saya melalui blog sy http://flukeredemption.blogspot.com. Moga kita ketemu lagi pada masa akn datang insyaAllah.. Pikir-pikirkan dan pilihlah jalan yg terbaik utk diri anda. Salam

0 comments:

Catat Ulasan

:a   :b   :c   :d   :e   :f   :g   :h   :i   :j   :k   :l   :m   :n   :o   :p   :q   :r   :s   :t