Persoalan yang memerlukan jawapan

10:58 PG ---
Assalammualaikum, kali ni saya nak bincangkan topik pasal Menara Berkembar Pertronas yang dikaitkan dengan freemason. Kalau anda melihat dokumentari the arrival mungkin anda perasaan menara berkembar pertronas juga ada kaitan dengan freemason dan lebih tepat lagi sebagai pintu gerbang ke dunia lain. Struktur yang ada pada menara berkembar petronas juga dikaitkan dengan freemason seperti lantai yang berpetak-petak, menara dua tegak terpacak dan lambang suria menara berkembar petronas. Saya belum sempat lagi untuk menjalankan kaji selidik pada menara berkembar petronas untuk membuktikan ia benar-benar ada unsur freemason atau tidak tapi saya kemukan pendapat yang menganggap menara berkembar petronas adalah masons. 


Pintu gerbang freemason


 2 Tiang yang terpacak dikaitkan mengambil 2 tiang pada pintu gerbang freemason


Ini adalah lantai yang terdapat di  kuil Mason  bercirikan petak hitam dan putih


Lantai yang ada pada menara berkembar petronas dikatakan ada ciri-ciri freemasons


Mata yang melihat segalanya adalah lambang freemason


Lambang Menara Berkembar Petronas yang dikatakan ada persamaan dengan freemasons
Saya tidak menolak pendapat sesetengah pihak yang mengatakan menara berkembar petronas dikaitkan dengan freemasons kerana masing-masing ada pendapat tersendiri dan telah membuat sebaik-baik penilaian. Sejak menara berkembar petronas siap dibina pada tahun 1998 ia dikatakan mempunyai ciri-ciri islam dalam reka bentuknya.. 

Ini adalah Rub el-hizb lambang islam



keratan rentas kedua-dua menara mempunyai ciri-ciri rub el-hizb

Selain daripada itu, Tun Dr Mathathir mahukan rekabentuk menara berkembar pertronas mempunyai ciri-ciri kesenian islam sebagai lambang Malaysia sebuah negara yang penduduknya ramai beragama islam. Saya tidak boleh menjawab persoalan ini kerana saya perlukan bukti yang kukuh mengatakan ia ada kaitan dengan freemasons justeru itu saya mungkin akan menjalankan sedikit kaji selidik untuk membuktikan kesahihan yang digambarkan oleh sesetengah pihak. Akan tetapi saya tidak menolak segala penjelasan yang diberikan kerana kemungkinan ada rahsia tersembunyi disebalik rekabentuk menara berkembar petronas. Yang pastinya menara berkembar petronas menjadi kebanggan rakyat malaysia kerana ia telah membantuk Malaysia dikenali di seluruh pelusuk dunia dan pernah mengharumkan nama negara sebagai menara tertinggi di dunia satu ketika dulu.  

0 comments:

Catat Ulasan

:a   :b   :c   :d   :e   :f   :g   :h   :i   :j   :k   :l   :m   :n   :o   :p   :q   :r   :s   :t