Kencing Tikus

11:16 PG ---
Assalamualaikum dan salam satu ummah kepada para pembaca yang begitu bersemangat membaca entry saya yang tak seberapa ini. Terlebih dahulu saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada yang sudi membaca entry saya yang lebih berkisarkan bahana kencing tikus dan bagaimana untuk mengatasi masalah ini daripada kita terejumus dan menjadi mangsa kencing tikus. Agak penat berbahasa melayu tulen maka saya tanpa segan silu dan memohon kepada anda semua samada sudi ke tak sudi saya akan berbahasa pasar kerana mungkin dapat mengelakkan kalian semua mengantuk sampi tersengguk membaca entry saya dalam kurungan  (Perghhh!!! mantap siot bahasa aku).

                 
              Gua sambung balik motip gua tulis entry ni               

Ok, korang mst pnh dengar pasal kencing tikus ni kan..?? Korang pn tau bahaya kencing tikus ni sampai bleh mmbawa maut. Oleh sbb korang da tau mka sng kje aku nk bgtau sket lg ttng kencing tikus melalui pndgn aku serta mak cik aku aka doktor la beb xkn nk ambek pndgn engineer krg nmpk sgt aku kencing pulak.. Tikus ni haiwan yg diketogorikan haiwan yg pengotor dan membawa pelbagai penyakit berbahaya kpd manusia sbb kuman yg ada dlm sistem respitorasi menatang ni la yg paling gua takut giler bak hg. Hnya dgn kencing jer dh boleh memberikan maut mohon perkara ini korg ambik berat klw tak korg jgak yg susah. Ini gua nk cita fakta bkn auta kt korg sume yg kolumpor bndar yg kita sayangi walaupun kita sndirik buang smpah merata2 tak yah la lu org nk kelepet gua ckp lu olang buang puntung rokok dlm tong smpah nmpak sgt membongak. Berbalik cite asalan td, di kolumpor shje populasi tikus sudah cecah angka juta2 dan gua ucapkn jutaan trima kasih kpd para warga kota yg x jga kebersihan dlm mempercepatkn lg kadar pertumbuhan tikus2 di ibu kota malaysia.

Oleh yg demikian korg perlu berhati2 tika mkn di warung2 agr x kene pnyakit kncing tikus ni, korg usha2 la dlu warung korg nk lepak ke berdating ke lantaklah korg nk ape pn aslkn port korg pilih tu bersih dan selamat utk menjamu selera. Selain itu, korg kene ati2 sketla g mndi di kwsn air terjun sbb mngikut doktor yg aku kenal kebanyakkan mangsa kencing tikus dtg ni dr kwsn ni lah.. Korg msti ingt tikus xde kt kwsn ni kn..?? ternyata anda semua SILAP sbb korg jgn lupe tikus pn idup kt hutan bro/sis. Menatang ni kencing masuk kt dlm air lps tu korg mandi2 tertelan air t'sbut dan smbil sendawa kenyang last2 korg t'dmpar kt sepital pening psl ape kene kncing tikus. Bkn tu je korg kene ingt luka2 kt bdn korg tu kuman pn bleh msuk sbb tula gua kalu ade luka gua x g mandi kt kwsn mandi2 ni menela tau t'kna p'yakit gua jgak yg susah..

Okla, gua dah pnt taip, lu olang pikirlah mne yg elok mne yg tak elok utk lu olang sbb kptusan t'letak kt uol's sndirik bkn my ouls.. Assalamualaikum....!!!

p/s :Walaupun Kene kencing tikus bahaya lu Olang jgn LUPA kene kencing jgak boleh buat kita panas..!!

0 comments:

Catat Ulasan

:a   :b   :c   :d   :e   :f   :g   :h   :i   :j   :k   :l   :m   :n   :o   :p   :q   :r   :s   :t