Jiwa Berkelana Di Saat Membujang

8:38 PG ---
Assalamualaikum bros & sis,

Entry kali ni aku nak sembang pasal perkhawinan, aku sebenarnya malas nak sembang pasal menda nih tapi sudah masanya untuk aku menulis kat blog aku pasal mendalah nih. Umur aku dah makin meningkat kira umur boleh kawen dahla tapi sebenarnya AKU BELUM BERSEDIA untuk berkhawin lagi. Keputusan aku ni mungkin akan mengguris hati dan perasaan yang dekat dengan aku. Pergggghhh!!!! agak kejam gakla statement aku nih. huhuhuhuhu..


Aku ada sebab tak nak kawen pada masa sekarang dan antara sebabnya adalah:
  1. Aku perlu dapatkan Yellow Book untuk aku maju kehadapan. Yellow book ni kira lesen untuk kerja di tapak pembinaan sebagai pembantu keselamatan dan kesihatan. Susah nak dapat menda nih, kena settle exam NIOSH lepas tu pengalaman kerja 2 tahun baru aku dapat buku kuning nih. 
  2. Pendapatan bulanan tak cukup untuk menanpung diri aku dan si dia apabila berkhawin nanti. Gaji aku memang tak mampu untuk menampung makan minum dia dan tempat tinggal serta segalal2nya. Aku taw coz gaji ni memang tak dapat tampung aku apatah lagi nak tampung satu keluarga.
  3. Pekerjaan aku  ni contract basis so memang tak stabil ekonomi aku dowh. Nak wat loan untuk rumah dan kereta tak lepas nanti kawen dengan aku sah2x tak senang hati. 
  4. Adik2 aku masih belajar lagi memamg susah aku nak ada isteri lagi pada masa sekarang. Bagi2 sekurangnya 2 orang lagi adik aku kerja senang sikit ekonomi rumah aku nanti.
  5.  Aku memang tak bersedia untuk menimang anak lagi. 
Itulah antara sebab2 aku tak menikah lagi pada masa sekarang hampa taw dak..?? aku memang nak single mingle buat masa sekarang ni. Nak ada awek boleh tapi tak nak bagi harapan untuk khawin. Better cari orang lain sebab aku tak mampu untuk berjanji benda yang aku tak boleh tepati. Salam 1 Malaysia, Janji Dicapati eehhhhhhh silap sori janji ditepati.



INI LAH YANG AKU CAKAP YELLOW BOOK TUH..!!!! ADA INI LAGI SENANG NAK KERJA KAT CONSTRUCTION SITE.. PHUIIKKKK!!!!
ehsan daripada hse practitioner facebook group 

0 comments:

Catat Ulasan

:a   :b   :c   :d   :e   :f   :g   :h   :i   :j   :k   :l   :m   :n   :o   :p   :q   :r   :s   :t