Wujudnya Aku bukan angkara Aku bukan kemahuan Aku

6:19 PTG ---

Salam pantai timur barat utara serta selatan..Korang tak tau ke tau aku nak bagi tau kalu korang tak nak ambil tahu pun tak pe kerana aku sekadar berkongsi secebis informasi dari gedung Ilahi. Dia lebih mengetahui segala-galanya kejadiaan alam ini. Pernahkah anda mendergar supermoon? Sebenarnya kengkawan yang aku hormati dari seurat rambut sehingga seulas kuku, supermoon ini biasanya belaku lebih kurang 10 thn sekali. Ada banyak jenis moon contoh cam winter moon. harvesrt moon, full moon dan berbagai-bagai lagi. Ramai yang mengaitkan supermoon dengan tsunami yang berlaku di Jepun. Akan tetapi NASA pantas menepis sangkaan ini dengan mengatakan supermoon tiada langsung kaitan dengan kejadiaan yang menimpa di negara matahari terbit tersebut akan tetapi jika bulan tersebut terlampau sangat rapat maka malapetaka itu mungkin akan terjadi. Kalau korang nak tahu sebab apa dipanggil supermoon kerana supermoon ini kelihatan besar daripada biasa kerana kedudukanya yang agak rapat dengan bumi... Kalau korang berkesempatan korang boleh melihat supermoon pada malam ini 19 atau 20 Mac 2011 atau 10 tahun akan datang. 


                                           Gambar di atas menunjukkan "supermoon" 

0 comments:

Catat Ulasan

:a   :b   :c   :d   :e   :f   :g   :h   :i   :j   :k   :l   :m   :n   :o   :p   :q   :r   :s   :t